Szeretettel köszöntelek a Mennyei Prófécia - Intuíció klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Mennyei Prófécia - Intuíció klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Mennyei Prófécia - Intuíció klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Mennyei Prófécia - Intuíció klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Mennyei Prófécia - Intuíció klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Mennyei Prófécia - Intuíció klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Mennyei Prófécia - Intuíció klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Mennyei Prófécia - Intuíció klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | Kiss Nomiel | 0 hozzászólás
A történelem folyamán a jógik és a megvilágosodott bölcsek gyakran hangoztatták, hogy a tudat megtisztulásával párhuzamosan olyan képességek birtokába jutunk, amelyek látszólag lehetetlenek. Kialakulhat például a nagyon mély intuíció, a gondolatolvasás, a vízenjárás képessége, a levitáció (lebegés), a jövőbelátás.
Maharishi Mahesh Yogi gyakran említi, hogy a belsõ csendben
megállapodott tudat számára minden lehetséges. Mi itt, nyugaton ezt a
mindent leszűkítettük arra, ami a mi tudatszintünkön lehetségesnek
látszott. Azt még elfogadtuk, hogy a megvilágosodott ember mindörökké
beteljesedett és egyesült az összes létezõvel, sõt azt is, hogy
cselekedeteivel sohasem okoz szenvedést, de azt, hogy a megvilágosodott
ember képes a vízen járni, láthatatlanná válni vagy repülni,
abszurdumként kezeltük, hiszen ezek szemmel láthatólag ellentmondanak
számos fizikai törvénynek.
A történelem folyamán a jógik és a megvilágosodott bölcsek gyakran
hangoztatták, hogy a tudat megtisztulásával párhuzamosan olyan
képességek birtokába jutunk, amelyek látszólag lehetetlenek. Kialakulhat
például a nagyon mély intuíció, a gondolatolvasás, a vízenjárás
képessége, a levitáció (lebegés), a jövőbelátás, a testünk feletti
tökéletes uralkodás, sõt bizonyos fokon a természet egésze feletti
uralom is. A legtöbb kultúra szellemi hagyománya említ olyanokat, akik e
„különleges” képességekkel rendelkeztek, sõt az ilyen képességek
birtoklása gyakran a szellem útját járók megvilágosodottságát
bizonyította. A buddhista szent írásokban említik, hogy Buddha
birtokában volt a repülés képességének, és képes volt keresztbe tett
lábakkal, ülő helyzetben – „lótuszban” – a levegõbe emelkedni. A
szövegek tanusága szerint Buddha még arra is képes volt, hogy egy idõben
több helyütt legyen jelen. Ezeket a képességeket, vagy Sziddhiket –
ahogyan Indiában nevezték – Buddha több követõje is birtokolta. Az õsi
indiai írások hagyományosan 8 Nagy Sziddhit (Mahásziddhit) említenek:
1. az atom parányi méretére való összezsugorodást,
2. az olyannyira könnyűvé válást, hogy még a repülés is lehetséges,
3. a mérhetetlenül nehézzé válást,
4. a távoli tárgyak érintését, elmozdítását,
5. az ellenállhatatlan akaraterõ birtoklását,
6. a test és az elme feletti tökéletes uralkodást,
7. az elemek használatának tökéletes ismeretét, az anyagteremtést,
8. minden kívánság azonnali beteljesítését.
Ezek az írások 84 Mahásziddha létezésérõl tesznek említést, vagyis 84
különféle kultúrából származó Szent Emberrõl, akik birtokolták mind a
nyolc nagy Sziddhit. Az õsi Indiában ezeket a jelenségeket mindig is
lehetségesnek tartották, noha nem voltak túl gyakoriak. Az Upanisádok és
a védikus Bráhmanák egyáltalán nem kételkednek a megvilágosodott
bölcsek természetfeletti képességeiben. Ezeket az Egységes Tudat
természetes tulajdonságainak tartják. Az iszlám tradícióban sok szufinak
olyan képességeket tulajdonítanak, amelyek szinte természetfelettinek
tűnnek: betegek gyógyítása, mások érzéseinek megérzése, egyszerre több
helyen való megjelenés vagy vízenjárás.
E különleges képességek legtökéletesebb összefoglalását Patandzsali Jóga
szútráiban találjuk meg. Patandzsali körülbelül 2000 évvel ezelõtt
Indiában élt, s az õ írását tartják a Jóga filozófia alapjának.
Patandzsali a Jóga szútrák harmadik fejezetében tárgyalja a különleges
képességeket, s 52 sziddhit sorol fel, melyek a tudat fejlõdésével
párhuzamosan fejlõdnek ki, és leírja a gyakorlásukhoz szükséges
technikákat is. Az eddig felsoroltakon kívül Patandzsali a következõ
sziddhiket is említi:
1. harmonikus, örömteli légkör létrehozása a jógi környezetében,
2. az éhség és a szomjúság feletti uralmat,
3. az intuíció kifejlesztését,
4. a test akarat szerinti elhagyását,
5. világító fénysugarak kibocsátását,
6. a csillagok állásának és mozgásának a tudását,
7. a testi erõ fokozását,
8. minden élõlény nyelvének megértését,
9. az elõzõ születések ismeretét, stb.
Annak ellenére, hogy sok ember olvasta Patandzsali utasításait, és sokan
közülük követni is megpróbálták, nagyon kevesen vannak, akik tartós
eredményt értek el. A sikertelenségnek valószínűleg két oka van:
1. nem jól értelmezték az utasításokat,
2. nem voltak a sziddhik megvalósításához szükséges tudatállapotban.
A képességek kifejlesztésének kulcsa az a „technika”, amelyet
Patandzsali Szamjámának nevez. Ezt három független képesség
szintéziseként határozza meg. Ezek: a Dháraná, vagyis a
figyelemösszpontosítás; Dhjána, annak megengedése, hogy az elme
akadálytalanul foglalkozzon valamilyen témával; és Szamádhi, azaz
elmerülés a Transzcendentális Tudatban. Elsõ pillantásra egy ilyen
szintézis ellentmondásosnak tűnhet. Ha az elme Szamádhiban van, akkor
teljes mentális csend uralkodik, nincs jelen az észlelés tárgya, tehát
az elmének nincs lehetõsége, hogy bármiféle gondolattal foglalkozzon. Ez
az utasítás az emberekben zavart keltett, és általában mindhárom
említett elemet igyekeztek egyszerre megvalósítani, ám ez az igyekezet
eleve kizárta a Szamádhi állapotát.
A Jóga szútrákban említett Szamjámát gyakran koncentrációnak
fordították. De egy különleges képességre való koncentrálással még nem
lehet elnyerni azt. Emiatt azok, akik megpróbálták Patandzsali
utasításait követni, nem értek el eredményt. Végül még a technika
értékében is kételkedni kezdtek. Maharishi volt az, aki végül
megvilágította a Szamjáma lényegét. Maga a technika végtelenül egyszerű,
olyannyira, hogy végül elcsodálkozunk azon, hogy mi magunk miért is nem
jöttünk rá. Mégis, amikor teljesen megértjük, belátjuk a mélységét is.
Néha könnyebben észrevesszük és megértjük az összetettet az
egyszerűbbnél. Az egyszerű dolgokat, mint például a TM-technikát, sokáig
észre sem vettük, vagy ha mégis, gondolkodás nélkül elvetettük. A titok
abban rejlik, hogy ahelyett, hogy korlátoznánk és kontrollálnánk az
elménket, inkább tegyük lehetõvé számára, hogy használja természetes
képességeit. Ekkor döbbenünk rá, hogy minden eredményes technika lényege
az egyszerűség.
Maharishi megmutatta, hogy a Szamjáma egyszerű technika, amely
automatikusan tartalmazza mind a három alapállapotot: a Dháranát, a
Dhjánát és a Szamádhit, így teljesen felesleges a tudatos igyekezet,
hogy ezt a három különbözõ állapotot egymással egyesítsük.
A Patandzsali által leírt technikák automatikussá válnak. Az az ember,
aki nincs ilyen tudatállapotban, bármennyire is igyekezik, nem tudja
alkalmazni a Szamjámát. Ha nincs áram, az izzó sem fog vílágítani –
bármilyen lendületesen kapcsolgatjuk a megszakítót, ha viszont van
energia a vezetékben, elegendõ csak megérinteni a kapcsolót, és az izzó
világít.
Maharishi a Szidhiket 1976-ban vezette be oktatási programjába. A
TM-tanárok egy csoportjának átadta Patandzsali utasításait, és felfedte
azt, hogy hogyan kell helyesen elvégezni a Számjámát. Érdekelte, hogy az
emberek meditációja elég mély-e ahhoz, hogy a technika hatékonyan
múlcödjön. Három hónap múltán olyan eredményeket értek el, hogy
Maharishi elhatározta, a Szidhi technikákat minden TM-gyakorló számára
hozzáférhetõvé teszi, noha korábban csak a TM-technika tanítóinak a
tökéletesítésére szolgáltak volna. Ma a Szidhiket megtanulhatja
mindenki, aki két hónapnál hosszabb ideje gyakorolja a TM-et(Patandzsali
olyan technikáról is említést tesz, amellyel elérhetõ a látás
tökéletessége, és amelynek segítségével olyan tárgyak látása is
lehetséges, amelyek alig észrevehetõek, vagy a látókörön kívül esnek –
akár azért, mert messze vannak, akár mert más tárgyak eltakarják õket. A
TM-gyakorlók, akik ezt a technikát gyakorolták, meggyõzõdhettek
hatásáról, és „látták”, mi rejlik egy dobozban, vagy meghatározhatták
azt a helyet, ahol egy elveszett tárgy volt. Egy üzletember
kijelentette, hogy ezt a technikát gyakorolva mindig „tudta”, mi
történik a tõzsdén és elõreláthatta az újságokban megjelenõ tõzsdei
jelentéseket is. Egy másik esetben egy ember „látta” a barátját egy
másik országban. Elmondta, hogy barátja ott ül a szobában, és pontosan
le is írta az öltözetét. Patandzsali egy másik technikája a test
tökéletes ismeretét hozza létre. A gyakorlók arról számoltak be, hogy
„látták” belsõ szerveik sorrendjét, sõt néha észrevették azok beteg
részeit is. Az egyik gyakorló egy alkalommal a saját szemében találta
magát, és részletesen megvizsgálta annak felépítését. A TM-Szidhi
program gyakorlásának következményeként – többek között – javul az
érzékszervi észlelés, kifejlõdik a múltba- és a jövõbelátás képessége,
valamint az éhség és a szomjúság legyõzésének képessége.
A Szidhi program hatásaival kapcsolatban objektív méréseket is végeztek.
A vizsgált Szidhák (Szidhi-gyakorlók) egy csoportja a hallás
élesítésének technikáját is gyakorolta, s hallásuk élessége átlag 3
decibellel javult. Más szavakkal, a vizsgált személyek most jóval
halkabb hangokat tudtak meghallani, mint a kísérlet kezdete elõtt. Ezek
az elsõ látásra rendkívüli, illetve természetfeletti képességek a
tökéletesen fejlett tudat természetes képességei. Ebben a – Maharishi
szavaival – „normális” tudatállapotban az ilyen képességek is
„normálisak”. Csupán viszonylag gyengén fejlett tudatunk gátol minket az
ilyen élmények gyakoribb átélésében.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
JÓGA RITMUS MA
Hogyan segítheti életünket a jóga? - Jó lehetőség
Kivételes lehetőség 1 napig
prof.dr.Timcsák M. Géza írása:A jóga tudománya A jógaoktatás művészete